Hur kommer min order hem till mig?
Din beställning skickas med PostNord, Schenker, CityMail eller som vanligt brev.
Vi försöker alltid leverera direkt hem till dig. Om det inte är möjligt får du en avisering för att hämta försändelsen på närmaste ombud eller i ett paketskåp.
- - Posten Brev: Mindre försändelser skickas som vanligt brev och levereras direkt hem i brevlådan.
- - Varubrev (PostNord): Levereras direkt hem. Är försändelsen för stor går den till närmaste PostNord-ombud.
- - CityMail Prio: Levereras direkt hem utanför dörren. Kan också komma till ett DHL-ombud.
- - CityMail Box: Levereras till paketskåp. Du hämtar med CityMail-appen och BankID.
- - Schenker: Större varor går till närmaste Schenker-ombud.
- Tyngre än 20 kg: Hempaket.
- Tyngre än 30 kg: Terminalpaket.
Om du beställt en vara som inte kan levereras kommer vi att meddela dig om detta. Om du har flera varor på din beställning skickas givetvis dessa.
Terminalpaket
De varor där man godkänner leverans till Schenker terminal måste hämtas ut inom 4 dagar från ankomst till terminalen.
Hur lång är leveranstiden?
Den normal leveranstiden är 2-3 arbetsdagar, under högsäsongerna kan det vara 3-5 arbetsdagar efter mottagande av din order.
Vad är fraktkostnaden på min order?
Fraktkostnaden är 49 kr - vissa större eller tyngre varor kan ha en högre fraktkostnad!
Vid expressleverans är tillkommer en avgift på 29 kr.
Du kan alltid se din totala fraktkostnad i kassan innan du bekräftar ordern.
Min order har inte kommit fram, trots att det gått 7 dagar sedan jag beställde?
Orsaken kan vara många, förseningar i trafiken, röda dagar med mera.
Den vanligaste orsaken är att orderuppgiften är felaktig. En extra siffra på telefonnumret, c/o eller stavfel. Kontakta kundtjänst via formulär så hjälper vi er!
Jag har beställt med Expressleverans och inte mottagit min order?
Förutsättningen med Expressleverans är att PostNord & Schenker levererar enligt deras garantier.
Vi friskriver oss från eventuella förseningar som beror på våra speditörer.
Det vi garanterar är att ordern packas och lämnar vårt lager samma vardag om beställningen gjordes innan klockan 14.00. Vid val av Expressleverans lämnar vi dessutom Leveransgaranti!
Det innebär att vi bjuder på fraktkostnaden om vi av någon anledning misslyckas med att skicka dina varor inom utsatt tid, dvs ordern skickas samma dag om du beställer innan kl. 14.00 på vardagar, förutsatt att varorna finns i lager, lagerstatus finns på alla produkter i informationen och även i kundvagnen i kassan. Leveranstid är 1 vardag, beställningar till och över postnummer 770 00, samt till Gotland, tar ytterligare en arbetsdag. Till områden där leveranser endast sker vissa dagar i veckan kan leveranstiden bli längre.
Kan jag hämta mina varor på ert lager i Kalmar?
Det går tyvärr inte att hämta en beställning i Kalmar. Anledningen är att det inte är kostnadseffektivt. Vi har valt bort affärslokaler och dyra inredningar för att hålla låga priser och snabba leveranser till dig som kund.
OBS! Vi har ingen utlämning/försäljning eller personal på platsen.
Tänk om produkten levereras trasig?
Alla varor kontrolleras innan de skickas iväg. Trots det kan oturen vara framme. Kontakta oss så snart möjligt så ser vi till att lösa problemet utan dröjsmål, då ni som kund är det viktigaste vi har.
Finns alla era produkter i lager för omgående leverans?
90% av våra produkter finns i lager. Du ser alltid på produkten om den finns i lager eller inte. Vårt lager uppdateras i realtid.
Jag har inte fått min faktura?
Har du handlat via Faktura så är det Klarna du behöver kontakta för att få din Faktura. Alternativt så kontaktar du vår kundservice för vidare information - Skicka ett meddelande via Kontaktformuläret så hjälper vi dig!
























